Det koster vel ca 500 kr for en plate med MDF, det er vel verdt pengene og mye bedre å jobbe med og MYE sterkere enn spon
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rune`s Prosjekter
Collapse
X
-
Originally posted by berniebp87 View PostDet koster vel ca 500 kr for en plate med MDF, det er vel verdt pengene og mye bedre å jobbe med og MYE sterkere enn spon
er jo student.. og får ikke stipend i år.. så har ikke så mye å rutte med :P
men får se da vettu om jeg lager kassn i MDF og toppen i plexiglass(2cm tykk)
har mine planer for å få dette fint// Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
//94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
Mvh
Rune Kvaal
Comment
-
Originally posted by mustang<3 View Postdet blir så mye mer utgift av MDF :P
er jo student.. og får ikke stipend i år.. så har ikke så mye å rutte med :P
men får se da vettu om jeg lager kassn i MDF og toppen i plexiglass(2cm tykk)
har mine planer for å få dette fintMvh Werner Harstad
Comment
-
Originally posted by berniebp87 View PostVil anbefale å spare opp til MDF og gjøre det skikkelig når du først er i gang og husk å stive av mellom de store overflatene, da blir den solid! Stå på, blir bra dette! (men ikke hvis du bruker spon )
og få plexi i kassn, lys/neon osv..
blir ikke noe store overflater på denne(litn bagasjerom), vet ikke hvordan jeg skal få plassert porten :P
enten 1-2 på sidene eller 1 bak subben
bør jeg ha aeroport eller slotport? nå er jeg ikke en som skal være med i toppen på DB-drag, men de må prøves
hvordan rekner dere ut hvordan slotporten blir? som du berniebp87 du som har en sånn bøy på porten?
og ser på forsterker nå...
så i auksjonen så står det : The amp makes a popping noise when it is turned on but does not go into protect mode..
kan det være bare dårlig jording? eller kan det være noe mer ?Last edited by HLS; 12-09-2009, 13:37.// Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
Mvh
Rune Kvaal
Comment
-
Originally posted by mustang<3 View Postskal nok få til det i MDF
og få plexi i kassn, lys/neon osv..
blir ikke noe store overflater på denne(litn bagasjerom), vet ikke hvordan jeg skal få plassert porten :P
enten 1-2 på sidene eller 1 bak subben
bør jeg ha aeroport eller slotport? nå er jeg ikke en som skal være med i toppen på DB-drag, men de må prøves
hvordan rekner dere ut hvordan slotporten blir? som du berniebp87 du som har en sånn bøy på porten?
og ser på forsterker nå...
så i auksjonen så står det : The amp makes a popping noise when it is turned on but does not go into protect mode..
kan det være bare dårlig jording? eller kan det være noe mer ?Mvh Werner Harstad
Comment
-
Originally posted by berniebp87 View PostNår det blir sånn poppelyd av forsterkeren når den slås på er det som regel dårlig jording ja. Det jeg har laget er kalt "squaro port", det er det samme prinsippet som aeroport, bare mye mer arbeid. (ja jeg vet at det er bare 3 sider som har bue ) Hvordan man regner ut porten er ganske enkelt, du finner lengden porten skal ha og sørger for at der porten snur eller vinkler så har den lik bredde/høyde. Liker planene dine, blir kult med neon og plexi!
ah.. da er det ikke noe fali å kjøpe den da..:P er det noe mer feil, så går det vell ann å fixe den
takk, nice to know ^^,
vi får se, hva allt koster tilsammen
det meste koster vell litt penger har så mye planer, så får vell snakke med bedrifter om litt delspons mot reklame!
ingen på forumet som har solidedge som funker som de vil dele/sende til meg?Last edited by HLS; 12-09-2009, 17:16.// Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
Mvh
Rune Kvaal
Comment
-
Last edited by HLS; 13-09-2009, 16:02.// Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
Mvh
Rune Kvaal
Comment
-
da har jeg begynnt å montere litt(cd-spiller)
bytter ut den gammle JVC mot min ubrukte Pioneer Premier DEH-980BT
ser dere hvor TYKK de strømkablene han som hadde bilen hadde brukt?
nesten så det er høytalerkabler det der
baki der så har jeg plass til en kasse på (grovt regnet) 240-260L
men hvilken sub? 18" max pris på 4500,-
ingen der ute som har en ØDELAGT 18" kicker solox? til salgs?
eller annen tøff 18" som det går ann å kjøpe recone til?// Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
Mvh
Rune Kvaal
Comment
-
23.09.09 14.13 Lagt til fortolling 0024 OSLO
23.09.09 14.12 ANKOMMET LAGER 0024 OSLO
23.09.09 14.12 TIL TOLLAGER 0024 OSLO
23.09.09 11.14 TIL TOLLVURDERING 0024 OSLO
23.09.09 11.14 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0024 OSLO
17.09.09 09.25 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
17.09.09 03.16 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
15.09.09 12.23 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
TING TAR TID!
shønner ikke at det skal ta SÅ mange dager å bare sende en forsterker fra usa... :P
bilen er nå demontert pga Rustsveising, så sjer ikke noe med stereo før om en halv mnd ...
men har solgt alpine subbene, så skal lage kasse til de nå da
hvor stor kasse til de? 45L + port? tuning på port?// Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
Mvh
Rune Kvaal
Comment
-
Last edited by HLS; 27-09-2009, 02:46.// Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
Mvh
Rune Kvaal
Comment
-
Originally posted by jone87 View Postblir bra trøkk d:P
Originally posted by berniebp87 View PostDette blir rått! Hifonics er jo veldig gode forsterker og sammen med en kicker 18" så tror jeg nok at den kombinasjonen ikke kommer til å skuffe deg! Og ja, ting tar tid, det vet jeg alt om jævla tollen som gjør det ekstra tregt og da, men du har den jo nå da
håper å ¨på litt flex
ja , men føler at posten/tollen ikke er så veldi snille mot utstyret(kasting osv) av varen..// Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
Mvh
Rune Kvaal
Comment
-
står på manualen at den skal ha 500A sikring..
blir det 250A på hver av + strømterminalene?(er 2+/2-)
hvor stor dynamo bør jeg ha?
250a?
blir 2 optima batterier bak å 1 maxima fram
(vet det ikke er stereobatterier, men fikk de optima og maxima ble kjøpt inn i fjor for at de er strømsterke i kulden, optima blir kobletsammen bak i bilen som skal drive forsterkeren)
2 stk rødtop optima(1000A hver) klarer å drive den bra nok? eller må jeg bytte batteri?
har et Kinetik HC2400 - 2750a batteri stående, heller bruke det enn de to optima?
hva tror dere ? trenger jeg mer batterier?
noen som har kjøpt fra www.excessiveamperage.com her på forumet?
HJELP noen.. mange som ser.. men ingen som svarer.. -.-Last edited by HLS; 27-09-2009, 23:42.// Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
Mvh
Rune Kvaal
Comment
Comment